3 הבדלים משמעותיים בין קידום באינסטגרם לפייסבוק

מה קורה היום בפייסבוק ובאינסטגרם ב-2020? מדוע חשוב לדעת מי הוא הקהל שלנו והיכן הוא נמצא? מהם הבדלי החשיפה? והשימוש? אילו טיפים יכולים לעזור לנו להעלות את נתוני החשיפה שלנו כיום? בעלי עסקים ומובילי דעה (אינפלואנסרים) המאמר הבא בשבילכם! המדיות החברתיות ממשיכות להתקדם ואנחנו יחד אתם, בכדי שלא נשאר מאחור אספנו בעבורכם כמה פיסות מידע חשובות שיעזרו לכם להגדיל את החשיפה שלכם באינסטגרם ובפייסבוק. לפניכם 3 הבדלים משמעותיים בין קידום פרופילים באינסטגרם לבין קידום עמודים בפייסבוק. תיהנו.

?  לייעוץ חינם > הזמנת לייקים ועוקבים למדיות החברתיות > התקשרו 052-5634112 

הבדל #1 – הבדלי חשיפה

בואו נניח את הדברים על השולחן, בפייסבוק כשהיינו מתחברים לדמות ציבורי/בית עסק שאהבנו, אנחנו כמשתמש היינו עושים לייק לעמוד ושוכחים מהעניין. באינסטגרם לעומת זאת, כשאנחנו עוקבים אחרי מישהו (מקביל לעשיית לייק לעמוד בפייסבוק) אנחנו נחשפים לתוכן שהוא מעלה (סטורי, פוסטים, לייב ועוד) על בסיס יום יומי. התוצאה היא הבדלי חשיפה משמעותיים. אנחנו כמובילי דעה ו/או בעלי עסק באינסטגרם חייבים להבין שהמשתמשים שעוקבים אחרינו נחשפים אל התוכן שלנו על בסיס יום יומי. אם לא נדע “לספק את הסחורה” העוקבים לא ימצאו ערך בפרופיל שלנו ויעברו לחפש אותו אצל המתחרים. הטיפ הראשון והעיקרי שלנו בעניין הוא ליצור תכנית שבועית שכוללת מסגרת פעילות לחשבון שלכם. (נשמח לייעץ בנושא 052-5634112) על החשבון להיות פעיל על בסיס יום יומי, כמה פוסטים שבועיים מספיקים אך פורמט הסטורי מהווה מענה מידי למשיכת תשומת לבם של העוקבים שלכם. מי כמונו יודעים שאנחנו אוהבים תשומת לב. על הסטורי להיות מופעל במתכונת קבועה.

– כמה טיפים קצרצרים לסטורי מוצלח:

  • שלבו פינות יומיות/שבועיות
  • תנו ערך לעוקבים שלכם – למדו אותם משהו חדש בכל יום
  • בחרו מספר נישות ותכנים שמתאימים לאופי הקהל שלכם
  • אל תשכחו לרגע שהקהל שלכם מצפה שתדהימו אותו בכל יום מחדש

פייסבוק > לייק לעמוד > “שגר ושכח”
אינסטגרם > עוקב לפרופיל > חשיפה יום-יומית

הבדל #2 – הבדלי קהל

הבדלי קהל, במה הם מתבטאים? אם בשנת 2012 כל מתבגר היה מבלה 3-6 שעות בפייסבוק, בישראל של 2020 היום כמעט כל מתבגר (עד גיל 35) מבלה את רוב זמנו הפנוי באפליקציות כמו אינסטגרם וטיק-טוק. אם זה במטרה להעביר את זמנו, לצפות בתכנים או למצוא שידוך הולם, כיום בעידן האינסטגרם רוב המשתמשים הפעילים נמצאים מתחת לגיל 35, במספרים אנחנו מדברים על כמעט ביליון משתמשים. לעומת משתמשי הפייסבוק שנמצאים בטווחי גילאים של 25-65. בשנתיים האחרונות נרשמה ירידה משמעותית בכמות המשתמשים הפעילים ברשת הפייסבוק במדינת ישראל, זאת בשל מעבר חד לטובת אפליקציית האינסטגרם. מבחינתנו כבעלי עסקים ומובילי דעה חשוב שנבין מי הוא הקהל שלנו והיכן הקהל שלנו מבלה את רוב זמנו, על סמך נתונים אלו נדע להשקיע את המאמצים השיווקים הדרושים בפלטפורמה הנכונה. זכרו המפתח להצלחה במדיות החברתיות מצוי בבחירת נישה והגדרת הקהל נכונה.

הבדל #3 – הבדלי שימוש

בואו נדבר רגע על הבדלי שימוש, בפייסבוק היינו גוללים על מנת לקרוא סטטוסים, לעשות לייקים לתמונות ולהיחשף לשיתופים/סרטונים אקראיים של חברינו, באינסטגרם לעומת זאת אנחנו עושים שימוש בתוכן ויזואלי, מתייגים, משתפים, יוצרים וצופים בתוכן ישן וחדש בכל כניסה שלנו לפרופיל של משתמש. בהנפת אצבע אנחנו מסוגלים לצפות בכל ההיסטוריה החולפת של אותו אדם בשנה האחרונה. יש לומר שאנחנו אוהבים את זה ואנחנו עושים שימוש נוסטלגי וחברתי לא מעט ברשתות החברתיות. הבדלי השימוש העיקריים מתבטאים ברצון שלנו “לקחת חלק” במשהו גדול שמתרחש. זהו למעשה “אפקט העדר” המתקיים באופן ניכר באינסטגרם, כאנשים נחשפים לפרופיל פעיל המכיל 10K עוקבים, לייקים ותמונות, הם חשים פספוס קל, באופן לא מודע מתעורר בהם השאלות “מה קורה כאן?” , “מה אני מפספס כאן?” ו- “כיצד לא גיליתי על זה קודם?”. הם רוצים לקחת חלק בחגיגה ואנחנו צריכים לספק להם חתיכת חגיגה. איך עושים את זה? יוצרים מצג התחלתי של פרופיל פעיל – על ידי הזנת עוקבים ולייקים לתמונות הקיימות. כך, שבכל פעם שיכנס לקוח/עוקב פוטנציאלי יופעל “אפקט העדר”, התוצאה עשויה להיות עלייה במדד הצטרפות העוקבים לחשבון, עלייה במערבות המשתמשים בפוסטים, גדילה במספר הפניות/לקוחות ומתעניינים.

נתוני מעורבות אינסטגרם לעומת פייסבוק
תמונות/פוסטים באינסטגרם זוכות ל-30% יותר אינטראקציות (מעורבות) מאשר פוסטים המפורסמים בפייסבוק. מעורבות כמו צפייה בסטורי, עשיית לייקים, תיוגים ותגובות בקרב “מותגי על” באינסטגרם גובהה פי 10 מבפייסבוק. המעורבות הממוצעת באינסטגרם עומדת על 5% מסך כל העוקבים הקיימים בפרופיל המשתמש, 5% זוהי מעורבות קבועה, לעומת מעורבות משתמשים של פייסבוק שעומדת על 0.1% ואף פחות.

?  לייעוץ חינם > הזמנת לייקים ועוקבים למדיות החברתיות > התקשרו 052-5634112